Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@08:32:24 GMT

تدارک 17 سریال رادیویی برای ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۶۰۳۳

تدارک 17 سریال رادیویی برای ماه مبارک رمضان

135 قسمت نمایش جدید رادیویی در قالب 17 سریال در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است که در ایام ماه مبارک رمضان از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از  روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این مرکز علاوه بر پخش مجموعه‌ای از آثارجدید نمایشی که قرار است ویژه ماه رمضان از این شبکه پخش شود،  مجموعه‌های متنوع  نمایشی دیگری نیز تدارک دیده که در این ایام از سایر شبکه‌های رادیویی نیز پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات این سریال‌های رادیویی و زمان پخش آن به شرح ذیل است:

«بوی اسپند»

عنوان سریالی رادیویی است به نویسندگی مریم تاجیک  و کارگردانی آشا محرابی  که در 17 قسمت تولید شده واز چهارم اردیبهشت ماه ساعت 19 به روی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌رود. فرهنگ جولایی تهیه کننده این نمایش رادیویی است.

این نمایش حس امید، شادی و انگیزه به مخاطبین می‌دهد وبه بررسی مسائل اقتصادی در نظام خانواده می‌پردازد. در خلاصه داستان «بوی اسپند» آمده است: پارسا و گیسو سه سال پیش و در آستانه مهاجرت خانواده گیسو به استرالیا و علیرغم سختگیری آنها با هم ازدواج کردند، گیسو که  پیشتر به اصرار پدرش در دانشگاه،حقوق می‌خوانده، بعد  از ازدواج با پارسا  انصراف داده و رشته مورد علاقه‌اش، مجسمه سازی را دنبال می‌کند و...

«نقطه جوش»

عنوان سریالی رادیویی به نویسندگی یاسمن شکرگزار و کارگردانی سعیده فرضی  است که در 7 قسمت تولید شده و قرار است از ششم اردیبهشت ماه ساعت 5:15 دقیقه از  رادیو سلامت  پخش شود.اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کننده این سریال رادیویی است.

«نقطه جوش» مجموعه ای اپیزودیک در قالب 7 داستان مجزا به مسئله خشم در زندگی افراد مختلف می‌پردازد و در نهایت تبعات این مشکل را در زندگی افراد نشان می‌دهد تا مخاطب درگیر این مسئله با عواقب عدم کنترل خشم آشنا گردد.

«خنده تلخ »

عنوان سریالی نمایشی به نویسندگی الهام نظری،سینا عباسی و کارگردانی رضا عمرانی  است و در 28 قسمت  تولید شده که به تهیه کنندگی فرهنگ جولایی از ششم اردیبهشت ماه به روی آنتن شبکه جوان می‌رود.

این نمایش داستان زندگی پسری به نام کیا است، که با پدرش بر سر واردات گوشت اختلاف دارند چرا که کیا به دنبال سود بالاتر و تولید بیشتر است. در سفر کاری، کیا سردرد عجیبی می‌گیرد. پزشک خانوادگی آن‌ها به او اصرار می‌کند پای مواضع‌اش بایستد، برایش دارویی تجویز می‌کند که باعث خواب‌آلودگی او می‌شود و...

«شهرنامه»

عنوان سریالی به نویسندگی یاسمن شکرگزار و کارگردانی مینو جبارزاده است که در 6 قسمت  تولید شده است و از هفتم اردیبهشت ماه ساعت 1:30 از رادیو تهران پخش می‌شود. اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کننده این نمایش رادیویی است.

این نمایش رادیویی به رعایت حقوق شهروندی و وظایف شهروندان نسبت به یکدیگر در جامعه می‌پردازد و آینه‌ای مقابل رفتار آنها قرار می‌دهد. قصه افرادی همچون شخص خودخواهی که مقابل در آپاتمانشان را جزو متعلقات خانه خود می‌داند و اجازه پارک به ماشین  همسایه‌ها نمی‌دهد.

«شکوفه»

این سریال رادیویی را ایوب آقاخانی در 6 قسمت نویسندگی و کارگردانی کرده و قرار است از 14 اردیبهشت ساعت 1:30 از رادیو تهران پخش شود. ژاله محمد علی تهیه کننده این سریال رادیویی است که موضوع آن درباره کمک به همنوع است.

«الهه»

عنوان سریالی رادیویی است به نویسندگی زهرا کولیوند  و کارگردانی مهدی نمینی مقدم  که در 7 قسمت تولید شده واز سیزدهم اردیبهشت ماه ساعت 16:30 به روی آنتن شبکه رادیویی ورزش می‌رود. ریحانه یزدان دوست تهیه کننده این نمایش رادیویی است که به زندگی الهه احمدی قهرمان تیراندازی می‌پردازد.

«بت می‌تراشند پروانه»

عنوان سریالی رادیویی به نویسندگی بابک صفی خانی و کارگردانی جواد پیشگراست که در 5 قسمت تولید شده و قرار است از بیست و یکم اردیبهشت ماه ساعت 12 شب از  رادیو ایران   پخش شود.این نمایش ویژه شهادت حضرت علی (ع) است و محمد مهاجر تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

«سیب تلخ»

عنوان سریالی نمایشی به نویسندگی‌هانیه نجفی و کارگردانی مجید حمزه است و در 4 قسمت  تولید شده که به تهیه کنندگی مهدی نمینی مقدم  از بیست و هشتم اردیبهشت ماه ساعت 12 شب به روی آنتن شبکه ایران می‌رود.

این نمایش درباره مقاومت مردم فلسطین است که به مناسبت روز قدس تولید شده و در خلاصه داستان آن آمده است:  در سال 1982 ناجی العلی کارتونیست معروف فلسطینی (خالق شخصیت حنظله) همراه خانواده‌اش در اردوگاه عین الحلوه‌ لبنان زندگی می‌کند. چند روزی‌ست که اردوگاه‌های فلسطینیان تحت حملات اسراییل قرار گرفته. روزی ناجی در حال بازگشت از محل کارش (دفتر روزنامه‌ی السفیر) به خانه با مردی مواجه می‌شود که...

«گنجینه پدری»

عنوان سریالی به نویسندگی اکبرخوردچشم  و کارگردانی بهرام سروری نژاد است که در 6 قسمت  تولید شده است و از بیست و هشتم اردیبهشت ماه ساعت 1:30 از رادیو تهران پخش می‌شود. زهرا عبدالله زاده  تهیه کننده این نمایش رادیویی است .

این نمایش نیز درباره مقاومت مردم فلسطین است که به مناسبت روز قدس تولید شده و در خلاصه داستان آن آمده است: پیرمرد فلسطینی از صندوقچه‌ای که مقداری دست نوشته قدیمی دارد، با جان و دل مراقبت می‌کند. چند نفری گمان می‌کنند گنج با ارزشی است و یک دلال اسرائیلی سعی می‌کند آن را بدزدد. پیرمرد به خاطر مراقبت از صندوقچه می‌میرد و معلوم می‌شود، این صندوقچه داستانی دارد.

«پدر»

این سریال رادیویی را علیرضا غنچی فشکی  در 5 قسمت نوشته  و نازنین مهیمنی آن را کارگردانی کرده و قرار است از بیستم اردیبهشت ماه ساعت 10:45 از رادیواقتصاد پخش شود.اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کننده این نمایش رادیویی است.

اين سريال ویژه شهادت حضرت علی (ع) است و در خلاصه داستان آن آمده است: علی پاکزاد، نوجوان درس خوانی که با زحمات بسیار مادرش، موفق به تحصیل شده، پدرش را طی سانحه‌ای از دست داده و اخیرا به دلیل بیماری مادرش سخت نگران است. درصدد امرار معاش خانواده است. به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) قرار است در مدرسه‌شان نمایشی اجرا شود که علی شخصیت اصلی آن را بازی می‌کند, ...

«بانوی بخشش»

عنوان سریالی رادیویی است به نویسندگی علیرضا غنچی فشکی  و کارگردانی نازنین مهیمنی  که در 7 قسمت تولید شده واز سیزدهم اردیبهشت ماه ساعت 3:45 به روی آنتن شبکه رادیویی معارف می‌رود. اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کننده این نمایش رادیویی است. این نمایش به منش و شخصیت والای حضرت خدیجه(س) می‌پردازد.

«بازجویی»

عنوان سریالی رادیویی به نویسندگی امیر امیری و کارگردانی رضا عمرانی است که در 7 قسمت تولید شده و قرار است از بیستم  اردیبهشت ماه ساعت 3:45 دقیقه از  رادیو معارف  پخش شود. زهرا عبدالله زاده  تهیه کننده این سریال رادیویی است. «بازجویی» نمایش ویژه شهادت حضرت علی(ع) است.

«ستاره‌ها»

عنوان سریالی نمایشی به نویسندگی مجید حیدری  و کارگردانی سعیده فرضی است و در 7 قسمت تولید شده که به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی  از بیستم اردیبهشت ماه ساعت 16:30 به روی آنتن شبکه ورزش می‌رود.این نمایش به بررسی آسیب‏های اجتماعی و تاثیر ماه رمضان بر کاهش بزه و تعارضات اجتماعی می‌پردازد.

«سلوک»

عنوان سریالی به نویسندگی علیرضا غنچی فشکی  و کارگردانی نازنین مهیمنی که در 7 قسمت  تولید شده است و از بیستم اردیبهشت ماه ساعت 5 صبح از رادیو سلامت  پخش می‌شود. اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کننده این نمایش رادیویی است . «سلوک» به آثار معنوی ماه مبارک رمضان می‌پردازد.

«حبیب»

این سریال رادیویی را اکبر خرد چشم در سه قسمت نوشته و نازنین مهیمنی آن را  کارگردانی کرده و قرار است از بیستم  اردیبهشت ماه ساعت 13:15 از رادیو نمایش پخش شود.انسیه سمیع پور تهیه کننده این نمایش رادیویی است. اين سريال ویژه ولادت امام حسن مجتبی(ع) است.

«آخرین قربانی»

عنوان سریالی رادیویی است به نویسندگی فائزه صالحی  و کارگردانی مهدی طهماسبی است که در 6 قسمت تولید شده و از بیست و یکم  اردیبهشت ماه ساعت 1:30 به روی آنتن شبکه رادیویی تهران  می رود. آزاده شاهرخ مهر تهیه کننده این نمایش رادیویی است.

«آخرین قربانی» نمایشی راجع به تزکیه نفس است و در خلاصه داستان آن آمده: دختری بنام لیندا بر اثر یک تصادف، دچار مرگ مغزی می‌شود و خانواده او تصمیم میگیرند که اعضای بدن او را اهدا کنندو..

«آرایشگر مشکوک»

عنوان سریالی رادیویی به نویسندگی بهناز امینی و کارگردانی مهدی طهماسبی است که در 7 قسمت تولید شده و قرار است از بیستم  اردیبهشت ماه ساعت 6:30  از  رادیو نمایش پخش شود.این نمایش به تهیه کنندگی مهدیه تقی زاده  با موضوع حمایت از نیازمندان تولید شده است.

همگی این آثار با هنرمندی نویسندگان، تهیه کنندگان، بازیگران، صدابرداران و افکتورها در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده‌اند که علاوه بر رادیو نمایش از سایر شبکه‌های رادیویی پخش خواهد شد.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: رادیو اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نمایش صداوسیما ماه رمضان خلاصه داستان آن آمده روی آنتن شبکه رادیویی 7 قسمت تولید شده اردیبهشت ماه ساعت 1 سریال رادیویی تهیه کنندگی شهادت حضرت علی تولید شده رادیو نمایش ساعت 1 30 پخش شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب

دریافت 113 MB

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ کارکرد تیتراژ چیزی شبیه به جلد کتاب است که طراحش تلاش می‌کند با انتخاب عناصر، فرم‌ها و چینش‌ها با کمک گرافیک و موسیقی مخاطب یک اثر را در جریان موضوع قرار دهد. شرایطی که گاهی بسیار نکته‌سنج، اندیشمندانه و حساب‌شده پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد و گاهی هم به قدری سردستانه و از روی ادای یک تکلیف اجباری ساخته می‌شود که بیننده را از اساس از یک اثر تصویری دور می‌کند.

آنچه بهانه‌ای شد تا بار دیگر رجعتی به کلیدواژه «تیتراژ» داشته باشیم، مروری بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی است که برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است و رجوع دوباره به آن‌ها برای ما در هر شرایطی می‌تواند یک دنیا خاطره به همراه داشته باشد. خاطره‌بازی پس از آغاز و انتشار در نوروز ۱۴۰۰ و استقبال مخاطبان از آن، ما را بر آن داشت در قالب یک خاطره‌بازی هفتگی در روزهای جمعه هر هفته، روح و ذهن‌مان را به آن بسپاریم و از معبر آن به سال‌هایی که حال‌مان بهتر از این روزهای پردردسر بود، برویم.

«خاطره بازی تیتراژهای ماندگار» عنوان سلسله گزارشی آرشیوی با همین رویکرد است که به‌صورت هفتگی می‌توانید در گروه هنر خبرگزاری مهر آن را دنبال کنید.

در صدوپانزدهمین شماره از این روایت رسانه‌ای به سراغ موسیقی متن و تیتراژ سریال ماندگار «رعنا» به کارگردانی داود میرباقری و آهنگسازی شریف لطفی رفتیم که به سال ۱۳۶۹ از شبکه اول سیما در قالب یک سریال هشت قسمتی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. مجموعه ای که به نوعی دومین سریال داود میرباقری بعد از سریال «گرگها» در مقام کارگردانی محسوب می شد و نشان داد که این کارگردان با تجربه و مخاطب شناس تلویزیون و سینما از همان ابتدا به موسیقی همواره به عنوان عنصری مهم، موثر و مولف برای جذب مخاطبان و ارایه محتوا نگاه می کند و در این چارچوب تلاش دارد تا از بهترین ها برای ساخت و طراحی موسیقی پروژه های خود استفاده کند.

سریال «رعنا» قصه بخشی از زندگی رعنا، دختر مردی به نام سنایی از صابون‌پزهای قدیمی تهران است. پس از چندی دانایی که دبیر آموزش و پرورش است به خواستگاری رعنا آمده و با وجود مخالفت‌های منصور (برادر رعنا) با او ازدواج می‌کند. اما پس از گذشت مدتی دانایی به دلیل شرکت در فعالیت‌های سیاسی دستگیر و روانه زندان و کشته می‌شود. پس از سال‌ها پسر رعنا که به شدت در حال مبارزه با رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ است، در یک درگیری خیابانی مفقود می‌شود. رعنا و دخترش به دنبال یافتن او هستند که ماجراهایی از گذشته دوباره زنده می شود.

گلچهره سجادیه در نقش رعنا، بهزاد فراهانی در نقش دایی منصور، سعید نیکپور در نقش جواد دانایی، رویا تیموریان در نقش تهمینه دانایی، رسول نجفیان در نقش پوریا، پرویز پرستویی در نقش رسول نجفی، فاطمه گودرزی در نقش مریم، حسین پناهی، مهری مهرنیا، فرخ لقا هوشمند، اسماعیل شنگله، محمد کاسبی، مهری ودادیان، بهمن زرین پور، علی اوسیوند، عیسی صفایی، عزیزالله هنرآموز و محمدتقی شریفی بازیگریان سریال «رعنا» بودند که بسیاری از آنها تاکنون همچنان در پروژه های داود میرباقری جزو بازیگران اصلی و ثابت محسوب می شوند و در آن دوران توانستند به واسطه حضور در این سریال موقعیت های خوبی را در عرصه تصویر به دست آورند.

جبار آذین منتقد چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، پیرامون این مجموعه گفته بود: «رعنا» تجربه نمایشی جدیدی برای داود میرباقری و تلویزیون بود. این مجموعه برگرفته از فضای اجتماعی و سیاسی آن دوران ساخت شد. رعنا جزو کارهای خوب و پرخاطره تلویزیون از یک کارگردان متبحر در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون سال‌های بعد کشور است. ساختار نمایشی خوب و شخصیت‌ پردازی‌های اصولی، مقبول و دیالوگ‌های خوب از امتیازهای مجموعه «رعنا» بود و میرباقری را در تولید کارهای تلویزیون توانا و خوش فکر نشان داد. این در حالی است که استفاده از بازیگران تئاتری و معرفی یک چهره مستعد که بعدها در سینمای ایران به عنوان بازیگری قدرتمند و محترم شهرت یافت (رویا تیموریان) و بهره‌گیری از دکورهای تلویزیونی حجیم و مناسب، متن خوب و بازی‌های روان از ویژگی‌های «رعنا» محسوب می‌شود. تمام امتیازهای هنری و فنی «رعنا» آن را اثری دیدنی ساخته بود تا مضامین خوب را واگویه کند و از عشق‌ها، رشادت‌ها، مبارزه‌ها، آرمان‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌ها بگوید و چه خوب هم در آن سال‌های کم رونقی تلویزیون اینها گفته شد و همین‌ها «رعنا» را با تجربه اندوزی‌هایش در اذهان به یادگار گذاشت.

اما یکی از ویژگی های مهم و موثر سریال تلویزیونی «رعنا» موسیقی تیتراژ و متن این مجموعه داستانی به آهنگسازی شریف لطفی بود که به دلیل طراحی یک تیتراژ متفاوت که در آن دوران بدعتی جدید به حساب می آمد توانست یکی از مولفه های مهم در ماندگاری آن تا به امروز به حساب آید. آن هنگام که ابتدا تصویر گلچهره سجادیه به عنوان بازیگر اول سریال روی یک تصویرگرافیکی شبیه به الواح تاریخی نمایان می شود و پس از آن عبارت «رعنا» در قالب لوگوتایپی متفاوت به نمایش در می آید. فضایی که موسیقی نقش مکمل را ایفا می کند و چارچوبی را پیش روی مخاطب قرار می دهد که دربرگیرنده حس و حال متفاوتی است.

موسیقی که به واسطه توجه لطفی به عنوان یک آهنگساز مولف و کهنه کار موسیقی کشورمان که سوابق آکادمیک او در عرصه موسیقی معرف تجربه بالای اوست، تلاش کرده تا ضمن توجه به مولفه های موسیقی ایرانی و ارایه درستی از آفرینش و خلاقیت در این نوع موسیقی با به کارگیری روش های نوین برای در خدمت محتوای اثر بودن، موسیقی تیتراژ متفاوت و خلاقانه ای را ارایه دهد. موسیقی که داود میرباقری همواره روی موسیقی به عنوان یکی از نقاط عطف و تاثیرگذار آثارش به آن توجه دارد و می کوشد تا در هر پروژه اش از این مولفه به درست ترین و علمی ترین شکل ممکن استفاده کند. آن چنان که اگر نیم نگاهی به کارنامه فعالیت های او داشته باشیم متوجه چنین رسالتی می شویم که اغلب موسیقی هایش توانسته اند تبدیل به ماندگارترین ها شوند.

طبیعتا در ساخت چنین موسیقی که بتواند دربرگیرنده مولفه های درست و اصولی از موسیقی متن باشد این نوازندگان هستند که بعد از آهنگسازی و ملودی پردازی نقش مهمی را ایفا می کنند. مسیری که به واسطه حضور هنرمندانی چون ابراهیم لطفی نوازنده ویولن، عباس ظهیرالدینی نوازنده ویولنسل، فرشید حفظی فرد نوازنده ابوا، شریف لطفی و حسین میرزایی نوازنده هورن، عبدالنقی افشارنیا نوازنده نی، مهرداد دلنوازی و شهریار فریوسفی نوازندگان تار، فریبا اسدی و محمود علیقلی آواز، محمود منتظم صدیقی نوازنده سازهای ضربی و تعدادی دیگر توانست موسیقی درست و اصولی را به گوش شنیداری مخاطبان ارایه دهد.

گرچه در رسانه ها مصاحبه چندانی از شریف لطفی درباره ساخت موسیقی سریال «رعنا» منتشر نشده است اما این آهنگساز، نوازنده، پداگوژیست موسیقی و رهبر ارکستر که از او به عنوان بنیانگذار دانشکده موسیقی دانشگاه تهران هم یاد می شود، در برخی از گفت‌وگوهای رسانه ای خود درباره نحوه حضورش در آثار سینمایی و تلویزیونی به عنوان آهنگساز گفته بود: هروقت به من از سوی پروژه ای تصویری پیشنهاد آهنگسازی آن ارایه می شود، اول از دست اندرکاران پروژه می خواهم که بخش هایی از تصاویر فیلمبرداری شده خود ر ابه صورت نامنظم در اختیار من قرار دهند که ببینم نتایج محتوایی تصاویر در چه قالبی است و وقتی ببینم نتیجه عمل چیست و هم در کارگردانی و هم در بازیگری همه چیز در جایگاه خوبی قرار دارد کاملا خودم را در اختیار کارگردان می گذارم و هر آنچه را که لازم باشد انجام می دهم.

این آهنگساز که در ساخت آثارش همواره تلاش می کند تا هم نشینی اصولی بین موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک فراهم سازد، در یکی از گفت‌وگوهای رسانه ای اش توضیح داده بود: بالاترین تکیه گاه موسیقی ایرانی، دستگاه های موسیقی ایرانی برای روش مندی آفرینش در این گونه موسیقایی است که به اعتقاد من باید در کنار توجه به این مولفه ها به مواردی چون منش و خصوصیت انسانی این موسیقی ها توجه کنیم. در این چارچوب من همواره تلاش می کنم تا هیچ وقت وارد مقوله سفارشی کار کردن نشوم چون باید در ابتدای هر کاری خودم آن تفکر موجود در سریال یا فیلم سینمایی را دوست داشته باشم که اگر چنین نباشید هرگز چنین کاری را انجام نمی دهم.

همین نگاه ایده آل شریف لطفی است که همواره او را به عنوان آهنگسازی گزیده کار در سینما و تلویزیون کشورمان معرفی کرده و در مقام یکی از موثرترین و علمی‌ترین آهنگسازان کشورمان معرفی کرده است. مسیری که می توان در آهنگسازی فیلم های «مادیان» به کارگردانی علی ژکان، «سامان» به کارگردانی احمد نیک آذر، «کنار برکه ها» به کارگردانی یدالله نوعنصری، «دخترک کنار مرداب» به کارگردانی علی ژکان، «پرنده آهنین» به کارگردانی علی شاه حاتمی، «مسافران دره انار» به کارگردانی یدالله نوعنصری، «آهوی وحشی» به کارگردانی حمید خیرالدین، «دو همسفر» به کارگردانی اصغر هاشمی، «سکوت کوهستان» به کارگردانی یدالله نوعنصری، «عطر گل یاس» به کارگردانی بهمن زرین پور درک کرد.

چنین ساختاری در آهنگسازی آثار سینمایی و تلویزیونی مدت های زیادی است که در جریان تولیدات سینمایی و تلویزیونی کشورمان به واسطه عقب نشینی آهنگسازان پیشگام موسیقی کمتر دیده شده و فقط عده محدودی از هنرمندان هستند که تلاش می کنند در یک مسیر منطقی منطبق بر آموزه های دانشگاهی و تئوریک حوزه موسیقی به ویژه موسیقی دراماتیک حرکت کنند. فضایی که به نظر می آید می بایست از تجربیات شریف لطفی و هم نسلانش بیشتر از اینها استفاده کرد تا بتوانیم دوباره به دوران باشکوه موسیقی فیلم و تیتراژ دهه ۶۰ با همان امکانات ناچیز و محدود برگردیم.

کد خبر 6094445 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • «قصه های مجید» و «معصومیت از دست رفته»؛ تدارک تلویزیون برای آخر هفته
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • ماجرای پاکت قهوه‌ای پول چیست؟/ دارودسته باعث پیشرفت آدم‌ها است!
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت!
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند